nedeľa 5. mája 2013

Tvarohový cheesecake zo špaldovej múky

Máme radi tvaroh , tak som chcela vyskúšať
niečo véééľmi tvarohové :)))

INGREDIENCIE :

Cesto :
150 g masla
75 g hnedého cukru
230 g špaldovej múky

Náplň :
50 g masla
800 g tvarohu
(ja som použila hrudkovaný , a to :
2 x 275 g + 250 g  kyslej smotany)
5 vajec
160 g hnedého cukru
vanilkový cukor
šťava a kôra z 1 citrónu
vanilkový puding 

Vymiešame si maslo s cukrom .
Pridáme špaldovú múku a vypracujeme cesto ,
ktoré necháme aspoň 20 minút odpočívať v chladničke .

Medzitým si urobíme náplň . Najskôr vymiešame
žĺtky s cukrom a maslom , pridáme tvaroh a kyslú smotanu ,
vanilkový cukor , vanilkový puding , citrónovú šťavu
a nastrúhanú citrónovú kôru .
Potom zľahka vmiešame sneh z vyšľahaných bielkov .
Masa je krásne nadýchaná . . .

Vychladené cesto vyvaľkáme na taký veľký kruh ,
aby nám pokryl aj boky okrúhlej formy .

Tvarohovú plnku vylejeme na cesto .
(chvíľu sa mi zdalo , že sa tam v žiadnom prípade
všetka nezmestí :D )
Dáme piecť do vopred rozohriatej rúry na 180°C
asi na hodinku .
Po hodinke pečenia som teplotu zvýšila na 200°C 
a prepla rúru tak , aby piekol iba spodok
a dopekala som cheesecake ešte asi 10-15 minút ,
pretože cesto sa mi zdalo trochu nedopečené .

Cheesecake podávame vychladený .

Pôvodný recept nájdete tu .
Ja som si ho , samozrejme , upravila ;o)

Použila som zdravšie ingrediencie ...

/špaldovú múku namiesto bielej hladkej ,
trstinový cukor namiesto bieleho
a vanilkový cukor a puding od Alnatury/


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára