piatok 15. februára 2013

Koláč zo špaldovej múky

S JABLKAMI

S TVAROHOM A OVOCÍM

S KAKAOVÝM CESTOM

SUROVINY:

2 hrnčeky špaldovej múky
1 hrnček hnedého cukru
vanilkový cukor
prášok do pečiva
2 vajíčka
1/2 hrnčeka oleja
1/2 hrnčeka vody

Vymiešame si vajíčka s cukrom a vanilkovým cukrom .

Pridáme múku , PDP , vodu a olej .
Ak chceme kakaové cesto , prisypeme 2-3 ČL kakaa.

Dobre vymiešame a 2/3 cesta vylejeme na vymastený
a vysypaný plech .

Navrstvíme pripravené nastrúhané JABLKÁ SO ŠKORICOU
/4-5 jabĺk/
alebo
TVAROH (hrudkovaný alebo jemný) S CUKROM A ŠKORICOU
/cca 500 g  tvarohu/ , OVOCIE podľa vlastného výberu

a polejeme zvyšnou tretinkou cesta ...
... (najlepšie lyžicou , lebo cesto nie je úplne riedke).

Je dobré použiť menší plech , pretože cesta nie je veľa .

Dáme piecť do vyhriatej rúry na 200° C na cca 35 minút .


Ako vidíte , toto je veľmi variabilný
a jednoduchý koláčik :)

... šťavnatý a príjemne mäkký ... 

13 komentárov:

  1. Nechala som sa inšpirovať a už je zdravý koláčik v rúre. Som zvedavá na výsledok. Ďakujem za tip.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak ako? Podaril sa? Ja ho robievam veľmi často ... je to taká rýchla záležitosť :))

      Odstrániť
    2. Ďakujem,Naninka:)
      Od kedy som ho objavila, robīm ho často:) Naj.kombinácia je tvaroh a jablká na malinké kocky ..Fajnotka..

      Odstrániť
  2. aka muka tam ide prosim?...lebo som videla aj spaldovu hladku alebo polohrubu...dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hladká ... skúšala som aj polohrubú, ale nebolo to ono ... je pomerne drsná ...

      Odstrániť
  3. Je naozaj vynikajuci. Rodina uz iny ani nechce, peciem len tento odkedy som ho pred par tyzdnami objavila. Akurat davam menej cukru. Akurat ho idem upiect :) dakujem za receptik.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. koláčik som práve dokončila je neskutočne výborný a jednoduchý, vdka za receptík :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Neskutocne dobry kolac. Palec hore.��

    OdpovedaťOdstrániť
  6. vyborny kolacik!!! uz som robila aj tak ze 1 hrncek spaldovej som nahradila hrncekom raznej a neubralo mu to na chuti ;) vdaka za super rychly recept na chutny kolacik :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Je fantasticky. Len sa tak zaprasilo. Dakujem :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Zožala som úspech! Robila som s tvarohom a čerstvými višňami.

    OdpovedaťOdstrániť