nedeľa 3. februára 2013

Kávovo-salkové pokušenie

SUROVINY :

CESTO : 3 vajíčka  
130 g mletého cukru
 2-3 PL kakaa 
 150 g hladkej múky
prášok do pečiva 
 0,75 dl oleja 
 0,75 dl vody

 Kto má rád hrubšie cesto : 4 vajíčka , 180 g mletého cukru , 
2-3 PL kakaa , 200 g hladkej múky ,  prášok do pečiva ,
 1 dl oleja , 1 dl vody

PLNKA : 500 g jemného tvarohu 
125 g masla 
 salko 
  zlatý klas 
 3,5 dl mlieka

Ďalšie suroviny : džem 
 BeBe keksy alebo iné sušienky ,
       dlhé piškóty (2 bal.) 
  cca 3 dl silnej čiernej kávy

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Najskôr si upečieme klasické tmavé piškótové cesto . 
Keď som ho robila hrubšie , koláčik bol dosť vysoký , 
preto som z ingrediencií ubrala .
Postup nejdem opisovať - väčšina ho pozná .
V prípade , že máte svoj osvedčený recept na piškótu ,
 neváhajte ho použiť :D

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Na upečené cesto cesto natrieme džem . Je dobre použiť
kyslejší , pretože koláč je dosť sladký .

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
BeBe keksy (ja som požila keksy z Lidlu - celozrnné) namáčame
v káve a ukladáme na džemom natreté cesto .

Potom natrieme polovicou pripravenej plnky .

Tú si vymiešame z vopred uvareného salka (aspoň 2,5 hod) ,
pudingu zo zlatého klasu a 3,5 dl mlieka (obe vychladené na izbovú teplotu) ,
masla a tvarohu (ja som sypla ešte trošku cukru) .
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Na 1 . vrstvu plnky poukladáme dlhé piškóty , ktoré tiež namáčame v káve .

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
No a na piškótky ide 2 . polovica plnky .

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Koláč som posypala nescafé (cez sitko) , pretože poliať ho
ešte čokoládou (ako je v pôvodnom recepte) mi prišlo dosť
samovražedné :)))

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Potom dáme koláčik vychladiť , najlepšie na celú noc ...
... ale ako vidíte na fotke , nebolo to možné - museli sme ho čo najskôr vyskúšať :D

Je strááášne dobrý .......

Tento recept nie je môj . Našla som ho na MMB
 a trošku som si ho upravila po svojom . 
 Autorke Mirke týmto ďakujem .



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára